Fernando Alonso jezdec 2008
11. 3. 2008
Fernando Alonso
ČÍSLO: | 5 |
STÁJ: | ING Renault F1 Team |
STÁT. PŘÍSL.: | Španělsko |
NAROZEN: | 29.07.1981, Oviedo |
VÝŠKA: | 171 |
VÁHA: | 68 |
STAV: | svobodný |
BYDLIŠTĚ: | Švýcarsko |
POČET GP: | 104 |
VÍTĚZNÉ GP: | 19 |
CELKEM BODŮ: | 490 |
POLE POSITION: | 17 |
NEJRYCHL. KOLO: | 11 |
NEJ. UMÍSTĚNÍ: | 1. místo v roce 2005 a 2006 |
KARIÉRA
1994 Motokáry, mistr Španělska
1996 Motokáry, juniorský mistr světa
1997 Motokáry, mistr Španělska
1998 Motokáry, evropský vicemistr
1999 Euro open formule Nissan
2000 F3000, 4. místo a 1 vítězství, testovací jezdec Minardi
2001 Premiéra v F1 v týmu Minardi, nebodoval
2002 Renault, oficiální testovací jezdec
2003 Renault, 1 vítězství, celkem 55 bodů a 6. místo v šampionátu
2004 Renault, celkem 59 bodů a 4. místo v šampionátu
2005 Renault, 7 vítězství, celkem 133 bodů a zisk prvního titulu mistra světa
2006 Renault, 7 vítězství, celkem 134 bodů a zisk druhého titulu mistra světa
2007 McLaren-Mercedes, 4 vítězství, celkem 109 bodů a 3. místo v šampionátu
2008 Renault
Fernando Alonso stále patří k mladší jezdecké generaci, přesto už je velmi zkušeným jezdcem. Má za sebou šest sezón ve formuli 1 a k tomu další rok testování u Renaultu. Po roce 2005 se může navíc pyšnit titulem nejmladšího mistra světa ve formuli 1, který o rok později obhájil.
Španělský jezdec na sebe upozornil už v juniorském věku, ve formuli 3000 pak dokázal impozantně zvítězit v belgickém Spa-Francorchamps. Tato trať je považována za jednu z nejtěžších a podíl jezdce na vítězství na ní hraje velkou roli. Alonsův talent neunikl pozornosti Flavia Briatoreho, který vzal Fernanda Alonsa pod křídla své manažerské společnosti a zajistil mu místo pro rok 2001 v týmu Minardi. I tam dokázal Alonso svůj talent, ačkoliv na body nedosáhl, a nebylo divu, že si ho Briatore vyžádal k sobě do Renaultu. Tam ho čekal nejprve rok testování, který byl přípravou na závodní angažmá. V roce 2003 už byl Alonso závodním jezdcem žlutomodrých a za důvěru se odměnil suverénním vítězstvím v Maďarsku. V sezoně 2004 sice vyšel co do vítězných závodů naprázdno, přesto vybojoval čtvrté místo v šampionátu, což byl do té doby jeho nejlepší výsledek.
Cíle Fernanda Alonsa ovšem směřovaly výše. Jeho čas přišel v roce 2005. Renault mu ušil na míru nový monopost R25 a Španěl si s ním po sedmi vítězstvích zajistil první titul mistra světa. Španělsko bylo ve varu a formule 1 dosáhla v této zemi poprvé popularity srovnatelné s motocyklovými závody. Ještě větší euforie zde zavládla o rok později, když Alonso titul obhájil. Také druhý titul získal v barvách Renaultu, ale již ve druhé polovině sezóny bylo zřejmé, že jej na konci roku čeká přestup ke konkurenční stáji McLaren-Mercedes.
Důvodů k tomuto kroku měl Fernando Alonso zřejmě více. Hledal novou motivaci a pravděpodobně tušil, že Renault po dvou vysilujících letech, v nichž vždy úspěšně bojoval o oba tituly, potřebuje nabrat novou sílu. On ale přitom chtěl být potřetí v řadě mistrem světa. McLaren-Mercedes šel výkonnostně nahoru a další z kandidátů na titul, italská stáj Ferrari právě ztratila dva strůjce veleúspěšného období 2000-2005, Michaela Schumachera a Rosse Brawna. Do kalkulace ovšem nezahrnul potenciál nováčka Lewise Hamiltona, kterého dosadila britská stáj po jeho bok do druhého kokpitu. A v tom se přepočítal i Ron Dennis. Namísto harmonického soužití opanovala McLaren nelítostná interní bitva, kterou média vzhledem k partnerství McLarenu s Mercedesem označila výstižně jako „válka hvězd“. Výsledkem bylo nečekané rozuzlení na konci sezóny. Z titulu se radoval Kimi Räikkönen na Ferrari a dvěma soupeřům od McLarenu zbylo při rovnosti bodů druhé a třetí místo v hodnocení jezdců.
Novou situaci Fernando Alonso, zvyklý od Renaultu na výsadní postavení a jednoznačný post týmové jedničky, neunesl a britskou stáj na konci roku 2007 opustil. Po zdlouhavých vyjednáváních se vrátil k Renaultu, v jehož barvách stráví minimálně sezónu 2008. O jeho dalším směřování se zatím dá jen spekulovat, hovoří se o Španělově přetrvávajícím zájmu o smlouvu s Ferrari.
Silné stránky: velmi rychlý, neschází mu závodnický instinkt, minimálně chybuje, dokáže zajet dobrý závod i s horším vozem
Slabé stránky: špatně se smiřuje s porážkou, nesnese konkurenci ve vlastním týmu
1994 Motokáry, mistr Španělska
1996 Motokáry, juniorský mistr světa
1997 Motokáry, mistr Španělska
1998 Motokáry, evropský vicemistr
1999 Euro open formule Nissan
2000 F3000, 4. místo a 1 vítězství, testovací jezdec Minardi
2001 Premiéra v F1 v týmu Minardi, nebodoval
2002 Renault, oficiální testovací jezdec
2003 Renault, 1 vítězství, celkem 55 bodů a 6. místo v šampionátu
2004 Renault, celkem 59 bodů a 4. místo v šampionátu
2005 Renault, 7 vítězství, celkem 133 bodů a zisk prvního titulu mistra světa
2006 Renault, 7 vítězství, celkem 134 bodů a zisk druhého titulu mistra světa
2007 McLaren-Mercedes, 4 vítězství, celkem 109 bodů a 3. místo v šampionátu
2008 Renault
Fernando Alonso stále patří k mladší jezdecké generaci, přesto už je velmi zkušeným jezdcem. Má za sebou šest sezón ve formuli 1 a k tomu další rok testování u Renaultu. Po roce 2005 se může navíc pyšnit titulem nejmladšího mistra světa ve formuli 1, který o rok později obhájil.
Španělský jezdec na sebe upozornil už v juniorském věku, ve formuli 3000 pak dokázal impozantně zvítězit v belgickém Spa-Francorchamps. Tato trať je považována za jednu z nejtěžších a podíl jezdce na vítězství na ní hraje velkou roli. Alonsův talent neunikl pozornosti Flavia Briatoreho, který vzal Fernanda Alonsa pod křídla své manažerské společnosti a zajistil mu místo pro rok 2001 v týmu Minardi. I tam dokázal Alonso svůj talent, ačkoliv na body nedosáhl, a nebylo divu, že si ho Briatore vyžádal k sobě do Renaultu. Tam ho čekal nejprve rok testování, který byl přípravou na závodní angažmá. V roce 2003 už byl Alonso závodním jezdcem žlutomodrých a za důvěru se odměnil suverénním vítězstvím v Maďarsku. V sezoně 2004 sice vyšel co do vítězných závodů naprázdno, přesto vybojoval čtvrté místo v šampionátu, což byl do té doby jeho nejlepší výsledek.
Cíle Fernanda Alonsa ovšem směřovaly výše. Jeho čas přišel v roce 2005. Renault mu ušil na míru nový monopost R25 a Španěl si s ním po sedmi vítězstvích zajistil první titul mistra světa. Španělsko bylo ve varu a formule 1 dosáhla v této zemi poprvé popularity srovnatelné s motocyklovými závody. Ještě větší euforie zde zavládla o rok později, když Alonso titul obhájil. Také druhý titul získal v barvách Renaultu, ale již ve druhé polovině sezóny bylo zřejmé, že jej na konci roku čeká přestup ke konkurenční stáji McLaren-Mercedes.
Důvodů k tomuto kroku měl Fernando Alonso zřejmě více. Hledal novou motivaci a pravděpodobně tušil, že Renault po dvou vysilujících letech, v nichž vždy úspěšně bojoval o oba tituly, potřebuje nabrat novou sílu. On ale přitom chtěl být potřetí v řadě mistrem světa. McLaren-Mercedes šel výkonnostně nahoru a další z kandidátů na titul, italská stáj Ferrari právě ztratila dva strůjce veleúspěšného období 2000-2005, Michaela Schumachera a Rosse Brawna. Do kalkulace ovšem nezahrnul potenciál nováčka Lewise Hamiltona, kterého dosadila britská stáj po jeho bok do druhého kokpitu. A v tom se přepočítal i Ron Dennis. Namísto harmonického soužití opanovala McLaren nelítostná interní bitva, kterou média vzhledem k partnerství McLarenu s Mercedesem označila výstižně jako „válka hvězd“. Výsledkem bylo nečekané rozuzlení na konci sezóny. Z titulu se radoval Kimi Räikkönen na Ferrari a dvěma soupeřům od McLarenu zbylo při rovnosti bodů druhé a třetí místo v hodnocení jezdců.
Novou situaci Fernando Alonso, zvyklý od Renaultu na výsadní postavení a jednoznačný post týmové jedničky, neunesl a britskou stáj na konci roku 2007 opustil. Po zdlouhavých vyjednáváních se vrátil k Renaultu, v jehož barvách stráví minimálně sezónu 2008. O jeho dalším směřování se zatím dá jen spekulovat, hovoří se o Španělově přetrvávajícím zájmu o smlouvu s Ferrari.
Silné stránky: velmi rychlý, neschází mu závodnický instinkt, minimálně chybuje, dokáže zajet dobrý závod i s horším vozem
Slabé stránky: špatně se smiřuje s porážkou, nesnese konkurenci ve vlastním týmu
Komentáře
Přehled komentářů
Zatím nebyl vložen žádný komentář